Spanish IV 10-01-07
Spanish IV 10-01-07
- Students turned in their paragraphs for completion credit.
- We each checked out a Spanish grammar 3-ring binder reference sheet.
- Carlata presented her escudo today – !Buen trabajo, Carlata!
- I shared a handout of examples for us to review common writing problems I discovered in the escudos, and talked about editing.
- In partners, we read an article, “Herramientas” about what are your “tools” when looking for a job. This was supported with a printed outline of the main points of the article. Students were to read the article aloud with their partners, then look for additional supporting details for the outline.
- We then divided into groups of 3, to peer edit our paragraphs due today. We got a handout reviewing the expectations for the paragraph as well as an editor’s list. Each member chose a couple of characteristics to read/edit for, and we passed the papers around the circle and underlined those things we recommend the author reconsider.
- Tarea: Final copy of paragraph: Typed, double-spaced, being sure to include all of the elements from the editing page.
(See below):
Español IV Nombre:
¿Dónde te gustaría trabajar? Fecha:
Período:
La tarea:
Escribe un párrafo sobre donde te gustaría trabajar (por salario o como voluntario) y por qué sería un buen trabajo para ti. Habla de tus destrezas y cómo puedes utilizarlas en el trabajo.
El lugar del trabajo:______________________
El puesto deseado: ______________________
Las destrezas mencionadas: Su aplicación en el trabajo:
1. 1.
2. 2.
3. 3.
4. 4.
5. 5.
Conclusión: Por qué el/la candidata/a merece el puesto.
__________________________________________________
Sugerencias redactoras
- Incluyó suficiente información para cumplir la tarea:
- Errores de la deletración:
- Problemas con la concordancia de verbos:
- Problemas con la concordancia de adjetivos:
- Problemas con el órden de las palabras:
- Problemas con la selección de palabras:
___ Ser versus Estar
___ Buen versus Bien
Otros:
· Confusión de pronombres:
Subjeto: yo, tú, Ud., él, ella, nosotros/as, vosotros/as, Uds., ellos/as
De preposición: mí, conmigo, ti, contigo
<< Home