Monday, October 01, 2007

Spanish IV 10-01-07

Spanish IV 10-01-07

  • Students turned in their paragraphs for completion credit.
  • We each checked out a Spanish grammar 3-ring binder reference sheet.
  • Carlata presented her escudo today – !Buen trabajo, Carlata!
  • I shared a handout of examples for us to review common writing problems I discovered in the escudos, and talked about editing.
  • In partners, we read an article, “Herramientas” about what are your “tools” when looking for a job. This was supported with a printed outline of the main points of the article. Students were to read the article aloud with their partners, then look for additional supporting details for the outline.
  • We then divided into groups of 3, to peer edit our paragraphs due today. We got a handout reviewing the expectations for the paragraph as well as an editor’s list. Each member chose a couple of characteristics to read/edit for, and we passed the papers around the circle and underlined those things we recommend the author reconsider.
  • Tarea: Final copy of paragraph: Typed, double-spaced, being sure to include all of the elements from the editing page.

(See below):

Español IV Nombre:

¿Dónde te gustaría trabajar? Fecha:

Período:

La tarea:

Escribe un párrafo sobre donde te gustaría trabajar (por salario o como voluntario) y por qué sería un buen trabajo para ti. Habla de tus destrezas y cómo puedes utilizarlas en el trabajo.

El lugar del trabajo:______________________

El puesto deseado: ______________________

Las destrezas mencionadas: Su aplicación en el trabajo:

1. 1.

2. 2.

3. 3.

4. 4.

5. 5.

Conclusión: Por qué el/la candidata/a merece el puesto.

__________________________________________________

Sugerencias redactoras

  • Incluyó suficiente información para cumplir la tarea:
  • Errores de la deletración:
  • Problemas con la concordancia de verbos:
  • Problemas con la concordancia de adjetivos:
  • Problemas con el órden de las palabras:

___ los adjetivos y los sustantivos

___ expresión de posesión

  • Problemas con la selección de palabras:

___ Ser versus Estar

___ Buen versus Bien

Otros:


· Confusión de pronombres:

Subjeto: yo, tú, Ud., él, ella, nosotros/as, vosotros/as, Uds., ellos/as

De preposición: mí, conmigo, ti, contigo