Spanish IV 09-07-06
Spanish IV 09-07-06
- Power Point presentations introducing me (Catie Thurber-Brown) and the classroom procedures.
- Received handouts: Bienvenidos a la clase de español- Parent letter attached; Participation Grade Descriptors; Make-up Participation and Oral Points.
- Checked our textbook, Conexiones, out from the library.
- Nombres: practiced introducing ourselves and talking about our names. Important concepts: Nombre propio, nombre de cariño, apodo, apellido.
- Introduced one another to the class and shared what we learned about any “problemas” we had as children with people teasing us about our names.
- Reviewed vocabulary by brainstorming things we do at different times. See the list below.
Jugar tenis hacer la tarea ir a Iglesia
Salir con mis amigos estudiar montar en bicicleta
Trabajar correr pasar tiempo con mis amigos
Visitar familia ir a los practicos preparar la comida
Nadar escuchar a la profesora dormir
Viajar a México
Tarea:
- Escribe 12 oraciones en español de las actividades arriba (4 por cada sección)
- Escribe 5 preguntas (en español) basadas en las hojas de la clase + las respuestas (Bienvenidos..., Participation grades)
- Devuelve la hoja con la carta a los padres ya firmada.
<< Home