Thursday, September 07, 2006

Spanish IV 09-07-06

Spanish IV 09-07-06
  • Power Point presentations introducing me (Catie Thurber-Brown) and the classroom procedures.

  • Received handouts: Bienvenidos a la clase de español- Parent letter attached; Participation Grade Descriptors; Make-up Participation and Oral Points.

  • Checked our textbook, Conexiones, out from the library.

  • Nombres: practiced introducing ourselves and talking about our names.  Important concepts: Nombre propio, nombre de cariño, apodo, apellido.

  • Introduced one another to the class and shared what we learned about any “problemas” we had as children with people teasing us about our names.

  • Reviewed vocabulary by brainstorming things we do at different times.  See the list below.
El verano     Entresemana     El fin de semana

Jugar tenis       hacer la tarea      ir a Iglesia     
Salir con mis amigos     estudiar     montar en bicicleta     
Trabajar     correr      pasar tiempo con mis amigos
Visitar familia     ir a los practicos     preparar la comida
Nadar     escuchar a la profesora     dormir          
Viajar a México


Tarea:
  1. Escribe 12 oraciones en español de las actividades arriba (4 por cada sección)

  2. Escribe 5 preguntas (en español) basadas en las hojas de la clase + las respuestas (Bienvenidos..., Participation grades)

  3. Devuelve la hoja con la carta a los padres ya firmada.